Sesi perkongsian graduan bachelor bahasa cina untuk menentukan arah masa depan

    Pada hari ini, kelab yang ditubuhkan oleh bachelor bahasa cina telah mengadakan sesi perkongsian daripada graduan. Sesi perkongsian ini bertema menjelaskan pengalaman mereka bagi membolehkan kita menentukan arah masa depan.

    Kelab ini menjemputkan 3 graduan dari bachelor bahasa cina untuk berkongsi pengalaman. Mereka dari bidang pengajaran, perniagaan dan penerbitan.

    Gambar di bawah menunjukkan graduan yang melibatkan diri dalam bidang penerbitan. Dia ialah seorang penyunting. Dia sedang berkongsi pengalamannya sebagai seorang penyunting dan menjelaskan jenis-jenis penyunting serta peebezaan penyunting. 

    Selepas sesi perkongsian graduan ini, graduan yang melibatkan diri dalam bidang perniagaan iaitu membuka restoren berkongsi pengalamannya kenapa nak menguruskan perniagaan sendiri dan usahanya. Graduan yang melibatkan diri dalam bidang pengajaran juga menjelaskan usaha nak menjadi seorang guru dan bagaimana memohon menjadi seorang guru. 


     Selepas perkongsian mereka, sesi soal jawab bermula. Kita boleh bertanya apa - apa yang kita ingin tahu dan tidak memahami. Saya masih ingat satu persoalan yang istimewa ditanyakan oleh pelajar year 3.Pelajar itu bertanya adakah syatikat mereka ingin menerima pelaih kerana tahun lepas dia nak pergi intern. 

     Selepas sesi soal jawab bertamat, guru kita memberi cenderamata kepada graduan-graduan. 



     Akhirnya, kita mengambil satu gambar foto berkumpulan.









Comments